Doktorske studije

KONTROLA KVALITETA

–          Kontrola kvaliteta studijskog programa

Kontrola kvaliteta realizacije studijskog programa vrši se u skladu sa  Politikom kvaliteta, Pravilnikom o udžbenicima, Statutom Fakulteta, i Pravilnikom o obezbeđenju kvaliteta. (http://www.tfbor.bg.ac.rs/kvalitet/index.php)

Komisija za obezbeđenje i unapređenje kvaliteta u skladu sa usvojenim pravilnicima i procedurama sprovodi vrednovanje kvaliteta studijskih programa koji se realizuju na Fakultetu po sledećim elementima: kvaliteta pedagoškog rada nastavnika, kvaliteta naučno-istraživačkog rada (vrednuju nastavnici), kvaliteta udžbenika, kvaliteta ukupne organizovanosti nastave na Fakultetu, kvaliteta diplomiranih studenata (ocenjuju poslodavci), kvaliteta studijskog programa koga ocenjuju naši diplomirani studenti. Izveštaje ocenjivanja po pojedinim elementima vredovanja kvaliteta, Komisija dostavlja Nastavno-naučnom veću, gde se ovi izveštaji razmatraju i donose zaključci za poboljšanje kvaliteta. Izveštaji sa zaključcima Nastavno-naučnog veća ističu se na sajtu Fakulteta u segmentu Samoevaluacija (http://www.tfbor.bg.ac.rs/samoevaluacija/index.php).

U kontroli kvaliteta nastavnog procesa i udžbenika učestvuju studenti sa svoja dva predstavnika u Komisiji za obezbeđenje i unapređenje kvaliteta, a izveštaj pre razmatranja na Nastavno-naučnom veću razmatra studentski parlament. Vrednovanje kvaliteta nastave i kvaliteta udžbeničke literature za nivo doktorskih studija nije vršeno jer broj studenata koji aktivno učestvuje u nastavi je manji od pet, pa statistička obrada ne bi imala smisla.

U izveštaju o samovrednovanju za Fakultet u celini, tri godine posle akreditacije, dato je i vrednovanje studijskog programa doktorskih studija. U ovom vrednovanju date su pozitivne ocene o ispunjenosti uslova za realizaciju ovih studija u skladu sa predviđenim Standardima i Zakonom o visokom obrazovanju. (Izveštaj o samovrednovanju Tehničog fakulteta u Boru-2012). U razgovorima tipa intervijua sa studentima na doktorskim studijama u proteklom petogodišnjem periodu realizacije akreditovanog studijskog programa uočeni su određeni nedostaci, što je rezultiralo izmeni dva nastavna predmeta u nastavnom planu, uvođenjem novih predmeta (Proizvodni sistemi umesto Makroekonimije i Upravljanje inženjerskim rizikom umesto Marketinga). Nove discipline sa novim sadržajima unaprediće koegzistentnost studijskog programa i približiće ga dobroj praksi na univerzitetima u EU i SAD-u.

–          Kontrola kvaliteta u unapred određenim vremenskim periodima

U skladu sa odredbama Zakona o visokom obrazovanju i Standardima za akreditaciju, samovrednovanje kvaliteta vrši se tri godine nakon akreditacije uz spoljnu proveru kvaliteteta (dve anonimne recenzije i provera kvaliteta na samom Fakultetu od strane podkomisije KAPK-a). Fakultet je izvršio samoevaluaciju (Izveštaj o samovrednovanju Tehničog fakulteta u Boru-2012) tri godine nakon akreditacije i svoj izveštaj uputio KAPK-u. Posle izvršenih recenzija i obilaska Fakulteta od podkomisije KAPK-a, KAPK je dala svoje mišljenje o sponjašnjoj proveri kvaliteta rada na Tehničkom fakultetu u Boru i isti objavila na svom sajtu (Izveštaj o spoljašnjoj proveri osiguranja kvaliteta na Tehničkom fakultetu u Boru).  U ovom izveštaju jasno se ističu ostvareni rezultati kvaliteta na Fakultetu u Boru u okviru kojih i rezultati ostvareni na doktorskim studija na ovom studijskom programu  koji su ocenjeni najvišim ocenama.

–          Aktivna uloga stiudenata u oceni kvaliteta

Studenti imaju aktivnu ulogu u oceni kvaliteta studijskog programa i ukupnog rada na Fakultetu, preko svojih članova u Komisiji za obezbeđenje i unapređenje kvaliteta, učešćem u organizovanju i sprovođenju anketnog procesa kao i kod obrade dobijenih rezultata. Predstavnici studenata u Nastavno-naučnom veću aktivno učestvuju kada se ova problematika razmatra i usvaja predlog mera za poboljšanje kvaliteta nastavnog procesa i kvaliteta rada na Fakultetu u celini.