Master studije

KURIKULUM

–          Struktura kurikuluma

Kurikulum studijskog programa Inženjerski menadžment master akademskih studija koncipiran je tako da zadovoljava sve postavljene ciljeve uz korišćenje najbolje prakse (Referenca). U toku petogodišnje prakse primene ovog kurikuluma izvršeno je samo jedno unapređenje u nastavnom planu uvođenjem  novog predmeta, i veliki broj unapređenja u sadržini predmeta kao rezultat kontinuiranog praćenja razvoja discipline, Nastavno plan, Lista predmeta.

Kurikulum je opšteg karaktera i omogućuje sticanje opštih principa u nauci o upravljanju kao što se to radi na dobrim školama u svetu. Tri predmeta su obavezna a tri izborna. Jedan od obaveznih je i predmet za razradu metodologije izrade master  rada kao i izradu master rada. Kroz izborne predmete i master rad kandidat se blago usmerava na problematiku koja ga interesuje ili od njega zahteva njegov poslodavac ako kandidat radi. Raspored predmeta po semestrima i odgovarajućim ESPB bodovima prikazani su na sledećoj stranici: Nastavni plan.

Od ukupnog broja časova aktivne nastave 55% čine časovi predavanja i vežbi. Od ukupnog broja časova predavanja i vežbi, predavanja čine 54% (zahtev standarda u oba slučaja je najmanje 50%).

Svi predmeti su jednosemestralni, a broj ESPB bodova odgovara obimu potrebnog angaživanja studenta u savladavanju zahteva u okviru pojedinih predmeta. Raspored izvođenja predmeta u studijskom programu je takav da se znanja potrebna za naredne predmete stiču u predhodno realizovanim predmetima. Studijski program je usaglašen sa dobrom praksom na univerzitetima u Evropi i SAD-u.

U okviru stručne prakse koju izvodi student u odgovarajućim naučno-istraživačkim ustanovama, u organizacijama za obaljanje inovativne aktivnosti, u organizacijama za pružanje infrastrukturne podrške inovativnoj delatnosti, u privrednim društvima i javnim ustanovama u obimu od 4 časa nedeljno u drugom semestru predstavlja aktivnost studenta od 4 h 15 =60 časova (zahtev standarda je najmanje 45 časova).

Kroz obavezni predmet Teorijske osnove za izradu master rada, student stiče neophodna znanja koja se sastoje od teorijsko-metodološke pripreme neophodno za produbljeno razumevanje problematike koja treba da se obradi u okviru master rada. Na ovaj način stiče dodatne kompentencije za analizu i sintezu problema, njegovu metodološku obradu, pisanje elaborata, pripreme prezentacije i same prezentacije dobijenih rezultata.

Student završava studije kada sakupi kroz predviđene aktivnosti 60 ESPB bodova, uradi i odbrani master rad.

–          Opis predmeta

Nastava se realizuje kroz teorijsku nastavu-predavanja, vežbe i studijski istraživački rad studenta uz konsultacije i mentorstvo nastavnika koji usmeravaju studente u rešavanju konkretnih praktičnih problema.

Svaki predmet  u opisu sadrži pored naziva karakter predmeta (obavezni ili izborni), potrebne inpute znanja, očekivane ishode učenja, sadržinu predmeta, način realizacije nastave, preporučenu literaturu, način polaganja ispita i način ocenjivanja. Detalji opisa predmeta u propisanom obrascu dati su na sledećoj strani Lista predmeta.

–          Grupe predmeta u kurikulumu

Za drugi nivo studija nije predviđena raspodela predmeta po grupama: akademsdko-opšteobrazovni ….. nije predviđeno.

–          Izbornost

U kurikulumu od 6 predmeta bez završnog rada tri predmeta su ozborni. Izbornost izračunata preko ESPB bodova bez master rada iznosi 40%, a sa završnim radom 53,3% što je više od zahteva Standarda koji zahteva izbornost od  najmanje 30%.

Odluku o izmenama i dopunama nastavnog plana i programa donelo je Nastavno-naučno veće Fakulteta i Senat Univerziteta u Beogradu.