Doktorske studije

KVALITET, SAVREMENOST I MEĐUNARODNA USAGLAŠENOST STUDIJSKOG PROGRAMA

–          Savremenost teorijskih znanja koje nudi studijski program

Studijski program Inženjerski menadžment- doktorskih studija uključuje realizaciju kurikuluma uz prezentaciju savremenih naučnih saznanja publikovanih u referentnim udžbenicima publikovanim posle 2000. godine, a u aktuelnom trenutku većina informacija je iz radova publikovanih u vodećim međunarodnim časopisima posle 2010. godine  i drugih izvora sa internet mreže, a pre svega sa KOBSON-a .

–          Celovitost i usaglašenost studijskog programa u ustanovi

Studijski program je celovit, delimično usklađen sa drugim studijskim programima na Fakultetu (Metalurško inženjerstvo) kroz izborne nastavne predmete Metodologija naučno-istraživačkog rada i Projekt menadžment, koje studijski program Metalurško inženjerstvo preuzima sa studijskog programa Inženjerski menadžment.

–          Usaglašenost studijskog programa sa akreditovanim studijskim programima  iz EU i SAD-a

Studijski program je usaglašen sa akreditovanim programima u Evropi i SAD-u. Usaglašenost sa inostranim programima može se videti:

  1. Evropski obrazovni prostor:

1. KTH Royal Institute of Technology, EDIM – European Doctorate in Industrial Management

–          http://www.kth.se/en/itm/utbildning/utbildning_forskarniva/skolans-utbildning-pa-forskarniva-1.6578;

–         http://www.kth.se/utbildning/forskarutbildning/kurser/avdelning/MA?l=en;

–          http://www.kth.se/en/studies/phd/joint-doctorate/edim.

2. Tampere University of Technology, Tampere- Finland:

–        http://www.tut.fi/admissions/studies/doctoral-studies-phd/business-and-technology-management;

–        http://www.tut.fi/wwwoppaat/opas2013-2014/jatko/laitokset/Teollisuustalous/index.html.

3. Nottingham University, Business School- England:

–          http://www.nottingham.ac.uk/business/phd/DegreeStructure.html;

4. University of Porto- FEUP- Portugal:

–        http://sigarra.up.pt/feup/en/CUR_GERAL.CUR_VIEW?pv_ano_lectivo=2012&pv_origem=CUR&pv_tipo_cur_sigla=D&pv_curso_id=683#Objectives

–        http://sigarra.up.pt/feup/en/cur_geral.cur_planos_estudos_view?pv_plano_id=2514&pv_ano_lectivo=2012&pv_tipo_cur_sigla=&pv_origem=CUR.

5. Lappeenranta University of Technology, Finland, Department of Industrial Management

–        http://www.lut.fi/web/en/research/lut-graduate-school/doctoral-programmes/industrial-engineering-and-management;

  1. Američki obrazovni prostor:

1. Texas Tech University, Whitacre College of Engineering, Department of Industrial Engineering, USA (Ph.D. in Industrial Engineering)

–        http://www.depts.ttu.edu/ieweb/grad/phd-ie/;

–        http://www.depts.ttu.edu/officialpublications/courses/IE.php#8000.

2. Purdue University, Krannert School of Management- USA:

–          http://www.krannert.purdue.edu/programs/phd/program-details/home.asp.

3. MIT Sloan Management- USA:

–          http://mitsloan.mit.edu/phd/coursework.php.

Studijski program je usklađen sa zahtevima Zakona o visokom školstvu i standardima za akreditaciju po pitanju: upisa studenata, prostora, kompetencija mentora i nastavnika. Što znači i sa evropskim standardima u sticanju diplome i načina studiranja.

Usaglašenost kurikuluma sa nekim Univerzitetima u EU potvrđuje i činjenica da ti Univerziteti organizuju zajedničke doktorske studije u okviru Erazmus programa EU.

Kurikulum je usaglašen sa brojnim Fakultetima u Evropskom obrazovnom prostoru i on se ne menja već se usavršava u cilju iznalaženja novih mogućnosti da bi se izbegli tradicionalni istraživački pravci u institucijama gde je IM utemeljen. Na tu temu održan je  simpozijum  European Proffesors of IEM na Univerzitetu u Groningenu 2011. Brustolin i Jonker su analizirali sedam Evropskih departmana za inženjerski menadžment sa kojima program Tehničkog fakulteta u Boru ima velike sličnosti i došli su do zaključka da je razvoj ove discipline praćen porastom složene istraživačke oblasti koju karakteriše povezanost među disciplinama i primene slučajeva iz stvarnog života (Referenca), što čini osnovno obeležje i suštinu kurikuluma inženjerskog menadžmenta sva tri nivoa studija na Tehničkom fakultetu u Boru.

Upoređivanjem nastavnog plana inženjerskog menadžmenta na Tehničkom fakultetu u Boru sa izabranim i akreditovanim programima u EU i SAD, vidi se velika sličnost i isti pristup u definisanju kurikuluma.