Osnovne studije

KURIKULUM

–          Struktura kurikuluma

Kurikulum osnovnih akademskih studija na studijskom programu Inženjerski menadžment formiran je korišćenjem najbolje prakse sa univerziteta u Evropi i SAD-u) tako da bi se ostvarili postavljeni ciljevi. U okviru ovog kurikuluma napravljena je predhodna studija i uporedna analiza kurikuluma iz ove oblasti (Referenca). Izmenjeni kurikulum posle petogodišnjeg iskustva u realizaciji kurikuluma akreditovanog 2009. godine, podrazumeva uvođenje novog izbornog modula – Informatički menadžment i dva nova predmeta: Teorija pouzdanosti i Upravljanje rizikom. Ova promena nastala je kao rezultat unapređenja programa proizašlog iz zahteva od strane poslodavaca prilikom vrednovanja kvaliteta diplomiranih studenata od strane poslodavaca.

U strukturi kurikuluma  raspoređeni predmeti po semestrima obezbeđuju najmanje 20 časova aktivne nastave nedeljno u kome je teorijska nastava zastupnjena sa više od 50%. Ukupan broj ESPB bodova iznosi 30 po semestru, odnosno 240 zbirno u toku četvorogodišnjih studija (Nastavni plan) . Nastavnici  i saradnici angažovani za realizaciju nastave nalaze se na sledećoj strani: Članovi 

Svi predmeti osim predmeta Engleski jezik 1, 2 i 3 su jednosemestralni i vrede odgovarajući broj ESPB bodova pri čemu jedan bod približno odgovara 30 časova aktivnosti studenta. Raspored predmeta u nastavnom planu je takav da se potrebna znanja za realizaciju predmeta stiču u predhodnim predmetima.

Studijski program je usaglašen sa evropskim standardima i odredbama Zakona o visokom obrazovanju u pogledu uslova upisa, trajanja studija, uslova prelaska u narednu godinu studija, sticanje diplome i načina studiranja.

Sastavni deo kurikuluma inženjerskog menadžmenta je Stručna praksa i praktičan završni rad u trajanju od 60 časova (zahtev standarda je najmanje 45 časova) koji se realizuje u odgovarajućim privrednim društvima, javnim ustanovama , naučno-istraživačkim ustanovama i organizacijama za obavljanje inovativnih aktivnosti.

Student završava studije izradom završnog rada koji se sastoji od teorijsko-metodološke pripreme neophodne za produbljeno razumevanje oblasti iz koje se radi završni rad i izrade završnog rada koji predstavlja primenu stečenih znanja i veština na konkretnom praktičnom primeru.

Student završava studije kada položi predviđene ispite i obezbedi 240 ESPB bodova a na kraju odbrani završni rad pred tročlanom komisijom nastavnika koji drže nastavu na ovom studijskom programu.

Prikazani rezultati ukazuju da su kvantitativni zahtevi ovog standarda ispunjeni u celini. Izmene i dopune nastavnog plana usvojilo je Nastavno-naučno veće Fakulteta, na koje je saglasnost dao Senat Univerziteta u Beogradu čime je potvrđena stručna opravdanost strukture ovog kurikuluma.

–          Opis predmeta

Opis predmeta, sa nazivom tipom predmeta semestrom i godinom studija, brojem ESPB bodova, ime nastavnika, ciljem kursa, očekivanim ishodima, preduslovima za pohađanje, sadržajem predmeta, preporučenom literaturom, metodama izvođenja nastave, načinom provere znanja i ocenjivanjem dato je za svaki predmet posebno u propisanom formularu: Lista predmeta

–          Zastupljenost pojedinih grupa predmeta u kurikulumu

U strukturi studijskog programa zastupljen je sledeći odnos pojedinih grupa predmeta u odnosu na ukupan broj ESPB bodova:

–       akademsko – opšteobrazovnih           15,60%  (zahtev standardom oko 15 %)

–       teorijsko – metodoloških                    19,50 % (zahtev standarda oko 20%)

–       naučno-stručnih                                   35,11 % ( zahtev standarda oko 35 % )

–       stručno – aplikativnih                           29,79% (zahtev standarda oko 30%)

–          Izbornost

Takođe, zadovoljen je zahtev da najmanje 20% bude izbornih predmeta, koji u predloženom kurikulumu iznosi 20,83 %.