Osnovne studije
KVALITET, SAVREMENOST I MEĐUNARODNA USAGLAŠENOST STUDIJSKOG PROGRAMA
– Savremenost znanja koja nudi studijski program
Kurikulum studijskog programa Inženjerski menadžment osnovnih akademskih studija razvijen je korišćenjem najbolje prakse u ovoj oblasti i kao takav daje studentima najnovija naučna saznanja iz oblasti planiranja, organizovanja, kadrovanja, vođenja i kontrolisanja u složenim poslovnim sistemima. U realizaciji nastave koriste se savremeni softverski paketi koji omogućuju studentima praktičnu primenu složenih alata i tehnika u rešavanju problema iz struke definisane ovim studijskim programom.
– Celovitost i sveobuhvatnost studijskog programa
Studijski program je celovit i nastao je upoređenjem brojnih iskustava pre svega u američkom obrazovnom prostoru koja su prihvaćena na univerzitetima u evropskom obrazovnom prostoru. Sa drugim studijskim programima na Tehničkom fakultetu u Boru je samo delimično usaglašen jer oni predstavljaju druge naučne oblasti: Rudarsko, Tehnološko i Metalurško inženjerstvo. Zbog univerzalnosti i savremenosti studijskog programa inženjerskog menadžmenta, iz ovog studijskog programa na drugim studijskim programima na Tehničkom fakultetu u Boru preuzeti su nastavni sadržaji sa ovog studijskog programa iz oblasti: Informatike, Statistike, Upravljanja kvalitetom i Ekološkog menadžmenta.
– Usaglašenost studijskog programa sa inostranim ustanovama u EU i SAD-u
Studijski program inženjerskog menadžmenta na osnovnim akademskim studijama usaglašen je sa brojnim studijskim programima ove vrste na američkim i evropskim univerzitetima. Uporednom analizom sedam studijskih programa u EU i SAD-a obrazovnom prostoru, utvrđen je veliki stepen saglasnosti sa predmetnim studijskim programom.
Usklađenost studijskog programa Inženjerskog menadžmenta sa akreditovanim studijskim programima iz američkog i evropskog obrazovnog prostora može se utvrditi uvidom u studijske programe sledećih visokoškolskih institucija:
A. Evropski obrazovni prostor:
1. KTH Royal Institute of Technology, Sweden, (Degree Progr. in Industrial Engineering and Management):
http://www.kth.se/en/itm/inst/indek/avdelningar/industriell-management/utbildning-1.307051;
http://www.kth.se/student/kurser/avdelning/ME/kurser?&l=en.
European University of applied Sciences- Industrial Management – Brühl, Germany:
Esslingen University of Applied Sciences, Germany (International Industrial Management):
4. Lappeenranta University of Technology, Finland, Department of Industrial Management
http://www.lut.fi/web/en/school-of-industrial-engineering-and-management;
B) Američki obrazovni prostor:
1. Texas Tech University, Whitacre College of Engineering, Department of Industrial Engineering, USA (Bachelor of Science in Industrial Engineering)
http://www.depts.ttu.edu/ieweb/undergrad/curriculum.php;
2. PURDUE University- Krennert School of Management-USA:
http://www.krannert.purdue.edu/undergraduate/academics/industrial-management/home.asp
http://www.krannert.purdue.edu/undergraduate/academics/industrial-management/plan-of-study.asp.
http://www.krannert.purdue.edu/undergraduate/current-students/im/Fall%202013/2013%20IM%20POS.pdf
3. MIT Sloan School of Management-USA:
http://mitsloan.mit.edu/undergrad/requirements.php;
http://mitsloan.mit.edu/undergrad/minor-managesci.php.
– Strukturna usaglašenost sa standardima za akreditaciju
Studijski program je strukturno u potpunosti usaglašen sa Standardima za akreditaciju u pogledu: strukture programa, napredovanje studenata tokom studija, kadrovskim i prostornim resursima za realizaciju uz savremenost nastavnih sadržaja u kurikulumu u skladu sa savremenom praksom realizacije obrazovnog procesa u evropskom i američkom obrazovnom prostoru.
– Usaglašenost studijskog programa sa standardima EU
Studijski program inženjerskog menadžmenta je takođe usaglašen u pogledu uslova upisa, trajanja studija, uslova prelaska u narednu godinu, sticanja diplome i načina studiranja sa odredbama Zakona o visokom obrazovanju koji uzima u obzir vrednosti evropskog obrazovnog prostora, kao i evropske standarde u oblasti visokog obrazovanja. Predmeti su jednosemestralni, osim Engleskog jezika, i u toku realizacije nastave u predispitnim obavezama student može steći 30 do 70 bodova a ostatak do 100 bodova na samom ispitu. Za svaki predmet definisan je broj ESPB bodova proporcionalan aktivnostima studenta u savlađivanju nastavnog programa (1 ESPB bod odgovara 30 sati rada). Zbir ESPB bodova u jednom semerstru iznosi 30 a u godini 60. U toku četvorogodišnjeg školovanja student stiče 240 bodova. Ove činjenice ukazuju da je program usaglašen sa Evropskim standardima u oblasti visoikog obrazovanja, kao i sa zakonom o visokom obrazovanju u Srbiji.