Osnovne studije

OCENJIVANJE I NAPREDOVANJE STUDENATA

–          Polaganje ispita

Polaganjem ispita student potvrđuje da je savladao gradivo predviđeno programom datog predmeta i na taj način osvaja broj ESPB bodova, koji su predviđeni za dati ispit u skladu sa nastavnim planom studijskog programa Inženjerski menadžment.

–          Broj ESPB bodova po predmetu

Svaki predmet u nastavnom planu rangiran je sa određenim brojem bodova koje student ostvaruje kada sa uspehom položi ispit, tako da ukupan broj ESPB bodova po semestru iznosi 30, odnosno 60 po godini studija (Nastavni plan)

–          Metodologija određivanja ESPB bodova po predmetu

Svaki predmet je vrednovan određenim brojem ESPB bodova u zavisnosti od obima i vrste aktivnosti koje student treba da realizuje u procesu savladavanja gradiva  koje je predviđeno za svaki predmet pojedinačno. Broj ESPB bodova utvrđen je za pojedine predmete po jedinstvenoj metodologiji koja je usvojena na Fakultetu i odnosi se na sve studijske programe.

Svakom predmetu se dodeljuje odgovarajući broj ESPB bodova tako da ukupno opterećenje studenta tokom godine studija iznosi 1800 sati rada, odnosno 60 ESPB bodova ( jedan bod vredi 30 sati rada). U zavisnosti od opterećenja  studenata na predmetu (aktivna nastava, seminarski, grafički i ostaloi radovi, konsultacijem vreme za spremanje i polaganje ispita) jedinstveno se dodeljuje odgovarajući broj ESPB bodova. Broj bodova za svaki predmet datog studijskog programa se određuje na zajedničkom sastanku šefova katedri na kojima se predmet realizuje i predmetnog nastavnika (Lista predmeta)

–          Praćenje uspešnosti savlađivanja nastavnog gradiva

Uspešnost savlađivanja gradiva od strane studenata  prati se tokom školske godine u procesu realizacije nastave kroz sledeće vidove: pripremljenost studenata i njegovo prisustvo i aktivno učestvovanje u nastavi, izrada seminarskih radova, projekata i drugih zadataka kao i parcijalne provere znanja putem kolokvijuma. Svaka od ovih aktivnosti na svakom predmetu je posebno vrednovana određenim brojem poena u zavisnosti od radnog opterećenja studenta za njeno savlađivanje. Na taj način, student u predispitnim obavezama u proseku ostvaruje najmanje 30 poena a najviše 70 od ukupno 100 poena koliko je maksimalno moguće ostvariti polaganjem ispita.

Na sajtu studijskog programa www.menadzment.tfbor.bg.ac.rs za svaki predmet transparentno i kontinuirano se prati napredovanje studenata u toku nastave.

U skladu sa Statutom Fakulteta prolaznost studenata u svakom ispitnomn roku razmatra Veće odseka za menadžment i donosi odgovarajuće mere za poboljšanje. Od početka 2013. godine na sajtu Fakulteta (Podsajt studijskog programa inženjerski menadžment (www.menadzment.tfbor.bg.ac.rs) javno se ističu ostvareni rezultati  sa preporukama za poboljšanje.

–          Sticanje poena u predispitnim obavezama

U okviru svakog predmeta jasno su definisane predispitne obaveze: pripremljenost i prisustvo nastavi (predavanja i vežbe), kolokvijumi, seminarski radovi, projekti i drugi specifični zadaci sa brojem poena koje svaka obaveza donosi, a ostatak do 100 poena može se ostvariti na samom ispitu. U predispitnim obavezama student ostvaruje na svakom predmetu od 30 do 70 poena, u skladu sa specifičnošću svakog predmeta posebno.

–          Način sticanja poena

Za svaki predmet je jasno definisan proces sticanja poena u predispitnim obavezama po svakoj pojedinačnoj aktivnosti u okviru predispitnih obaveza tokom odvijanja nastave, kao i aktivnostima pri polaganju ispita. Za svaki predmet je na podsajtu fakulteta www.menadzment.tfbor.bg.ac.rs jasno data informacija studentima o strukturi poena u pojedinim aktivnostima nastavnog procesa.

–          Ocenjivanje studenata

U zavisnosti od broja ukupno osvojenih poena, u predispitnim obavezama i na samom ispitu, uspeh studenta na ispitu se izražava ocenom u rasponu 5 (nije položio) do 10 (odličan-izuzetan) i to:

  • manje od 50- pet (nije položio);
  • 51÷60- šest (dovoljan);
  • 61÷70- sedam (dobar);
  • 71÷80- osam (vrlo dobar);
  • 81÷90- devet (odličan);
  • 91÷100- deset (odličan- izuzetan).